مقالات صنعتی

قبل از خرید گیربکس طرح روس بخوانید

قصد داریم گیربکس روسی و طرح روس ساخت ایران را به شما معرفی کنیم و راهنمای کامل خرید گیربکس طرح روسی را در این مقاله به اشتراک بگذاریم.

گیربکس روس

گیربکس های صنعتی چند محوره روسی از قدیمی ترین گیربکس های صنعتی هستند که از جلفا و عموما به صورت کارکرده وارد ایران می شدند و به اسم گیربکس صنعتی روسی جلفا هم شناخته میشوند.

این گیربکس ها در زمان ورود به ایران و عرضه به خریداران به صورت کیلویی نامگذاری شده و بر اساس وزن آن به فروش می رسیدند. گیربکس صنعتی روسی هم اکنون مهندسی معکوس شده و در داخل ساخته و ارائه می گردد که  به علت الگوبرداری از گیربکس روسی به گیربکس های صنعتی طرح روس معروف هستند.

خرید گیربکس طرح روس: گیربکس قورباغه‌ای طرح روسی

گیربکس طرح روس

گیربکس های صنعتی روسی از دو یا چند چرخ دنده (دو محور،سه محور،چهار محور،پنج محور و شش محور) که به صورت سِری، روی محورهای موازی قرار گرفته اند، تشکیل شده است.

حرکت این چرخ دنده ها بر روی یکدیگر موجب افزایش گشتاور ورودی شده و عمل کاهش دور را امکانپذیر می سازد. گیربکس های صنعتی در واقع وسیله ای برای انتقال قدرت هستند و نه مولد قدرت.

در گیربکس های صنعتی کاهنده، عمل کاهش دور سبب افزایش گشتاور و در گیربکس های افزاینده این عمل برعکس انجام می گیرد،در نتیجه توان ورودی و خروجی گیربکس (با در نظر نگرفتن راندمان گیربکس) با هم یکسان می باشد.

گیربکس طرح روس قورباغه ای

گیربکس صنعتی قورباغه ای طرح روسی، گیربکس صنعتی چند محوره ای می باشد که با تبدیل قدرت ورودی به گشتاور خروجی سبب انتقال نیرو می شود. این گیربکس مانند سایر گیربکس های صنعتی در تیپ های مختلف از کوچکترین اندازه تیپ 250 تا تیپ 850 برای استفاده در صنایع مختلف و بسته به نیاز گشتاور خروجی مورد نیاز مصرف کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

گیربکس طرح روس قورباغه ای PM

گیربکس صنعتی روسی را با نام PM می شناسند که در تیپ های PM 250 و PM 350 و PM 400 و PM 500 و PM 650 و PM 850 موجود هستند. این تیپ گیربکس ها با نسبت تبدیل های 1:10 تا بیش از 1:100 بسته به سفارش مصرف کننده قابل ارائه هستند.

گیربکس های قورباغه ای در ایران

صنعت برتر سپاهان با استفاده از دانش روز و نیروی فنی کارآمد، عمل طراحی و تولید این گیربکس ها را به طور کامل انجام می دهد و می تواند بنا به درخواست مشتری انواع  متفاوتی را برای نحوه خروجی گیربکس در نظر بگیرد، مانند: ورودی و خروجی گیربکس در یک سمت گیربکس، ورودی و خروجی در دو سمت گیربکس، خروجی گیربکس به صورت ضربدری (Z) و قابلیت تعویض مکان ورودی و خروجی گیربکس.

گیربکس های صنعتی روسی با توجه به ابعاد بزرگ بدنه و عرض زیاد چرخ دنده ها، اغلب برای استفاده در دستگاه هایی که نیاز به گشتاور بالایی دارند مناسب هستند. همینطور این گیربکس ها با بهره گیری از چرخ دندهای هلیکال و تماس مداوم چرخ دنده ها، صدا و استهلاک کمتری نسبت به دنده های خورشیدی معمولی دارند. این گیربکس ها در صنایع مختلفی همچون، سیمان،آهک، فولاد، روی، مس و … به کار می روند.

مشخصات عمومی گیربکس صنعتی قورباغه ای روسی

چرخ دنده کار شده در گیربکس های صنعتی روسی، دنده جناغی است که موجب تحمل گشتاور بالا و اِشغال جای کمتر در این تیپ گیربکس ها می شود. استفاده از چرخ دنده جناغی در گیربکس سبب صفر شدن نیروی محوری شده که انتخاب بیرینگ مورد نیاز را آسان تر کرده و سبب کاهش قیمت بیرینگ ها می شود.

برای بروز ریسک کمتر نیز، از رولبیرینگ استفاده شده است. علیرغم تولید گیربکس صنعتی روسی در نسبت تبدیل های متفاوت، به دلیل نحوه اتصال گیربکس و موتور در این گیربکس که اغلب به صورت غیرمستقیم (چرخ و زنجیر یا پولی و تسمه) می باشد، نسبت تبدیل مسئله مهمی به شمار نمی رود و دور خروجی و نسبت تبدیل نهایی با تغییر در ابعاد پولی امکان پذیر است.

یکی از مزایای کاربردی گیربکس طرح روس (قورباغه ای) استفاده جایگزین با گیربکس های حلزونی بزرگ یعنی تیپ 185 و 250 می باشد، که با توجه به تولید گشتاور بیشتر توسط گیربکس قورباغه ای نسبت به حلزونی، استهلاک کمتر و اختلاف قیمتی کم نسبت به یکدیگر، از گیربکس های صنعتی طرح روس(قورباغه ای) استفاده می گردد.

جدول مشخصات عمومی گیربکس صنعتی طرح روس (سه محور و چهار محور قورباغه ای) ساخت صنعت برتر سپاهان

جدول مشخصات گیربکس طرح روس

نکته : گیربکس های 3 محور برای نسبت های 1:10 تا 1:50 و گیربکس های 4 محور برای نسبت های 1:60 تا 1:120 می باشد.

جدول مشخصات عمومی گیربکس های صنعتی طرح روس (کتابی) ساخت صنعت برتر سپاهان

تعمیر، ضمانت و خدمات پس از فروش

صنعت برتر سپاهان توانایی تعمیرات و ساخت گیربکس صنعتی و حتی امکان بازسازی دنده و پوسته های گیربکس را دارد، همچنین گیربکس های تولید شده و حتی بازسازی شده توسط این مجموعه بمدت 12 ماه ضمانت تعویض کامل گیربکس یا قطعه معیوب و 5 سال خدمات پس از فروش دارند.

مزایای استفاده از گیربکس های صنعتی طرح روس (قورباغه ای-کتابی)

  • قیمت مناسب گیربکس با توجه تولید داخلی آن
  • قابلیت تحمل گشتاور بالا
  • راه اندازی نرم
  • برگشت پذیری پایین در نسبت تبدیل بالای 40
  • تعمیرات و نگهداری آسان
  • در دسترس بودن چرخ دنده و قطعات یدکی

معایب کاربرد گیربکس های صنعتی طرح روس (قورباغه ای-کتابی)

  • اندازه بزرگ دستگاه
  • لقی بالا بین دندانه ها
  • قابل ارائه فقط به صورت شافت دار در ورودی و خروجی گیربکس

راهنمای انتخاب گیربکس قورباغه ای طرح روس استاندارد

برای انتخاب گیربکس قوربافه ای بهتر است با کارشناسان متخصص مشورت کنید و راهنمای خرید گیربکس طرح روس را مطالعه فرمایید.

در قدم اول اطمینان حاصل کنید که الکتروموتور انتخابی شما مناسب کارتان هست یا نه؟

به صورت ساده هر گیربکسی توانایی اتصال به تعداد محدودی الکتروموتور را دارد، پس با استفاده از کاتالوگ‌های موجود در سایت به استاندارد بودن گیربکس خود پی می‌برید.

گیربکس طرح روس قورباغه ای در صنعت برتر سپاهان

صنعت برتر سپاهان فروشگاه دائمی گیربکس‌های صنعتی و قورباغه ای می‌باشد و در شهر اصفهان و کرج دارای شعبه است.

این مجموعه با راهنمایی و مشاوره رایگان و ارسال به سراسر کشور در خدمت شما هم‌میهنان عزیز می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *